تماس با مسئولینارتباط با ماعضویت و ورود اعضاعضویت و ورود اعضانقشه سایتنقشه سایتاعضا هیئت علمی1دانشجویان2صفحه اصلی
En/Ar
جستجو:
height=102
مراحل تنظيم نرم‌افزار Outlook Express جهت اتصال POP3
مراحل تنظيم نرم‌افزار Outlook Express جهت اتصال POP3

به سيستم پست الكترونيكي
 

1- ابتدا برنامه Outlook Express را اجرا كرده كه براي اين كار مي توانيد مسير زير را دنبال كنيد:
start > All Programs > Outlook Express
2- پس از اجرا شدن Outlook Express از منوي Tools گزينه Accounts را انتخاب كنيد.
 
 
3- پس از باز شدن پنجره مورد نظر روي دكمه add كليك كرده و از پنجره باز شده Mail را انتخاب كنيد.
4- پس از باز شدن پنجره بعدي در جلوي كلمه Display name نامي را كه دوست داريد گيرنده نامه شما هنگام دريافت ببيند را بنويسيد و كليد Next را بزنيد.
5- در پنجره‌ي Internet E-mail Address آدرس كامل پست الكترونيك خود را وارد كنيد و كليد Next را بزنيد.
6- پس از باز شدن پنجره E-mail Server Names سه قسمت وجود دارد:
-
قسمت اول My incoming mail server كه اين گزينه را بر روي POP3 قراردهيد.
- در قسمت دوم Incoming Mail (POP3, IMAP or HTTP) server
- و قسمت آخر يا Outgoing Mail (SMTP) Server با توجه به سرويس دهنده‌اي كه شما از آن استفاده مي كنيد متغير است .
براي اتصال به سرويس دهنده‌ي پست الكترونيكي دانشگاه اصفهان شما اگر از سيستم پيك(سرويس دهنده‌ي مربوط به اساتيد و دانشجويان تحصيلات تكميلي) استفاده مي كنيد در اين قسمت payk.ui.ac.ir را وارد كنيد و اگر از سيستم مهر(سرويس دهنده‌ي مربوط به دانشجويان كارشناسي) استفاده مي‌كنيد در اين قسمت mehr.ui.ac.ir را وارد نماييد و كليد Next رابزنيد.
7- پس از باز شدن پنجره Internet Mail Logon در قسمت Account name آدرس پست الكترونيكي خود را به صورت كامل وارد كنيد و در قسمت Password نيز كلمه عبور خود را وارد كنيد و كليد Next را بزنيد.

8- در اين مرحله در پنجره باز شده (Congratulations) دكمه Finish را كليك كنيد.
 
 
9- در اين مرحله پنجره‌اي مطابق شكل زير باز مي شود. در صورتيكه قصد ارسال نامه‌هاي الكترونيكي را نيز از اين حساب كاربري داريد در اين پنجره (در صورت بسته بودن براي مشاهده از منوي tools گزينه Accounts را انتخاب كنيد) از منوي بالا گزينه Mail را انتخاب كنيد، در اين قسمت حسابي را كه تعريف كرده‌ايد به صورت payk.ui.ac.ir يا mehr.ui.ac.ir مشاهده مي‌كنيد: 
10- از كنار پنجره گزينه Properties را انتخاب كرده پنجره‌اي به شكل زير ظاهر مي‌شود :
 
11- پس از باز شدن پنجره جديد، از نوار منوي بالا Servers را انتخاب كرده و گزينه My server requires authentication را چك زده و setting را انتخاب كنيد، اين كار به شما اجازه‌ي ارسال ميل توسط سرويس دهنده را مي‌دهد.
 
12- در پنجره‌ي جديد گزينه‌ي دوم (Log on using) را انتخاب كرده و آدرس پست الكترونيك خود را در قسمت نام كاربري(Account name) وارد كرده و علامت گزينه‌ي Remember password را بر‌داريد تا ويروس‌ها نتوانند از طريق آتلوك نامه‌هاي ويروسي ارسال نمايند. آنگاه بر روي دكمه‌ي OK فشار مي‌دهيم.
13- گزينه Advanced از پنجره‌ مشخصات كاربري، شماره پورت‌هاي پيش‌فرض جهت اتصال به سرور را نمايش مي‌دهد. جهت ايجاد يك ارتباط امن در ارسال پيام علامت مربوط به گزينه‌ي
This server Requires a secure connection (SSL) را تنها در قسمت( Outgoing mail (SMTP علامت بزنيد. جهت قراردادن يك نسخه‌ي كپي از ميل‌هايي كه از جعبه‌ي پستي بر روي سيستم شما دانلود مي‌شود بر روي خود سرويس دهنده علامت مربوط به گزينه‌ي Leave a copy of messages on server را چك بزنيد. آنگاه دكمه‌ي OK را فشار دهيد.
14- شكل زير پنجره‌ي مربوط به حساب پست الكترونيك ايجاد شده را پس از ايجاد و دريافت نامه‌هاي پستي نمايش مي‌دهد.
1392/04/19 تاریخ به روزرسانی:
1043 تعداد بازدید:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal