تماس با مسئولینارتباط با ماعضویت و ورود اعضاعضویت و ورود اعضانقشه سایتنقشه سایتاعضا هیئت علمیاعضا هیئت علمیدانشجویاندانشجویانصفحه اصلی
 
جستجو:
اداره تغذیه
height=25
1395/11/25 تاریخ:
مقاوم نمودن بدن در مقابل سرماخوردگي با تغذيه مناسب مقاوم نمودن بدن در مقابل سرماخوردگي با تغذيه مناسب

 

براي اين كه سيستم ايمني بدن به بهترين نحو به وظيفه اش كه مبارزه عليه ويروس هاي سرماخوردگي و آنفوانزا است عمل كند بايد مواد مغذي حياتي را دريافت كند .

از جمله منابع اصلي طبيعي تامين كننده ويتامين ث كه در درمان سرماخوردگي موثرند عبارت اند از :

پرتقال ، ،ليمو شيرين، انواع توت ، فلفل دلمه اي ، توت فرنگي ، سيب زميني ، قارچ ، سبزيجات برگ سبز از قبيل انواع كلم ، دريافت منظم ويتامين ث به كاهش بروز ، شدت و طول مدت سرماخوردگي كمك مي كند .

-گريپ فروت يك منبع غذايي خوب و مفيد در مقابله با سرماخوردگي است چرا كه منبع غني از ويتامين ث بوده و نيز باعث بهبود عمل سم زدايي كبد ميگرددو نهايتاً منجر به تقويت سيستم ايمني بدن باشد .

- غلات سبوس دار و حبوبات ، منابع غذايي خوبي براي ويتامين هاي گروه ب به نام پانتوتنيك اسيد هستند كمبود پانتونيك اسيد ، سبب بروز عفونت هاي مكرر دستگاه تنفسي فوقاني ميشود .

 

78 تعداد بازدید:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal