۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر پردیس علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار شد

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر پردیس علوم انسانی دانشگاه اصفهان صبح روز چهارشنبه 22 آذر 1402 در محل تالار امام خمینی(ره) دانشکده زبان های خارجی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی، دکتر هادی امیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این مراسم ضمن تشریح اقدامات معاونت پژوهشی دانشگاه در حوزهٔ جامعه محوری تصریح کرد: عرصهٔ عمل با عرصهٔ نظر فرق می کند و اگر ما وارد عرصهٔ عمل نشویم جامعه محوری محقق نمی شود. 

 

معاون پژوهش و فناوری با بیان این که ارائه راه حل برای مسائل جامعه بدون ورود در میدان عمل غیر ممکن است، اظهار کرد: هدف ما این است که با روش های متنوع، ورود اساتید به میدان عمل را تسهیل و تشویق کنیم. 

ایشان ماموریت گرایی را پیش نیاز ورود به میدان عمل و تحقق جامعه محوری برشمردند و اقدامات دانشگاه اصفهان برای گفتمان شدن آن را تبیین کردند .

دکتر امیری در ادامه افزود: امروز بسیار خوشحال هستیم که دبیرخانه کارگروه پژوهش استان فعال شده و استانداری پذیرفته است که دانشگاه باید اتاق فکر استان باشند. البته تحقق آن نیازمند اقداماتی است که در اختتامیه هفته پژوهش استان، از نسخه اولیه برنامه اقدام تهیه شده در اندیشکده حکمرانی دانشگاه اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای  تقاضا محور کردن پایان نامه ها اشاره کرد. ایجاد دفاتر همکاری سازمان ها و صنایع را یک اقدام تسهیل کننده در این زمینه دانستند. همچنین تشویق شرکت های دانش بنیان و فعالین ناحیه نوآوری برای حمایت از پایان نامه ها را موثر ارزیابی کردند.

دکتر امیری تصریح کرد: برای آنکه دست پر با سازمان ها و صنایع مذاکره کنیم، سعی کردیم هسته های پژوهشی را تقویت کنیم و به هسته های پژوهشی امتیاز های خاصی بدهیم. با اعطای امتیازاتی مانند: گرنت فیروزه ای، اولویت در پذیرش طرح های پژوهشی داخلی و اولویت برای فرصت های مطالعاتی، سعی کردیم به نحوی عمل کنیم که هم مأموریت گرایی در دانشگاه اصفهان به صورت گفتمان در بیاید و هم، در مذاکره با سازمانها و صنایع از پژوهش صرف به سمت خدمات تخصصی و تولید محصولات دانش بنیان برویم. 

وی افزود: خوشبختانه امروز در برخی حوزه ها، هسته های پژوهشی ماموریت گرایی داریم  که قادرند دانش فنی بلوغ یافته در سطوح بالا ارایه دهند. 

در حوزه انتشار علم از دکتر منصوری، مسوول کمیته علم سنجی دانشگاه، خواهش کردیم به طور دایم گروه ها و دانشکده ها را رصد کنند. سیاست ما این است،هر عضو هیأت علمی را بر اساس برنامه جهت داری که مشخص می کند، یاری رسانیم. امیدواریم دستور ریاست محترم دانشگاه به همه بخش ها از جمله دفتر جذب، عملیاتی شود و اعضای هیات علمی با سبد متنوع تری از بروندادهای پژوهشی به فعالیت در دانشگاه ادامه دهند.

دکتر امیری اظهار کرد: هدف ما این است که با کمک گروه ها، دانشکده ها و رابطین ارتباط با صنعت ، شرکت ها را به دانشگاه بیاوریم و با عقد قراردادهای باز و پروژه های کلان، با رعایت شأن اساتید، ارتباط آن ها با صنعت و جامعه را قوی تر کنیم. از همین رو چند پژوهشکده تقاضا محور تاسیس شده که می توانند فرصت ارتباط با صنعت و جامعه اساتید بویژه در علوم انسانی را هدفمند و موثر کنند.

وی با تشکر از مدیریت قبلی دانشگاه برای اقدام جسورانه ای که در راه اندازی ناحیه نوآوری داشتند، گفت: سیاست ما این است که اکوسیستم نوآوری و فناوری را در دانشگاه اصفهان تکمیل کنیم و ناحیه نوآوری نقش مهمی در این زمینه دارد.

دکتر امیری افزود: در هر دانشکده سعی کردیم یک واحد نوآوری و کارآفرینی ایجاد کنیم. با این هدف که این ها پیش رشد باشند و به ایده های اساتید و دانشجویان برای شکل گیری و ورود به مراحل بعدی کمک کنند. 

امروز افتخار داریم که از دکتر کارگر فرد، دکترنوربهبهانی، دکتر احمدنژاد،دکتر شفیعی  تشکر کنیم که مراکز دانشکده ها را راه اندازی کرده اند. 

وی تبیین کرد: در برخی رشته ها با گفتمان جامعه محوری فاصله داریم، وقتی قراردادهای دکتر بنکدار را امضا می کنم من واقعا به داشتن چنین استادی افتخار می کنم که توانسته بر اساس تخصص خود در زمینه های ارتباط با جامعه طرح پژوهشی بگیرد. الحمدالله جامعه محوری یک جریان رو به رشد در دانشگاه اصفهان است، لازم است مدیران گروه ها و روسای دانشکده ها، حداقل تعدادی از اساتید را به این جریان اضافه کنند.

ایشان اضافه کردند: آرزوی ما روزی است که ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان با شرکت های دانش بنیان اساتید دانشگاه تکمیل شده باشد از همین رو با حمایت دکتر هرسیج موفق شدیم امتیازات ویژه ای را برای اساتیدی که مایل هستندبه ناحیه نوآوری بیایند قائل شویم .

 

وی با اشاره به سه ضلع پژوهشی تصریح کرد: یک طرف شرکت دانش بنیان، یک طرف دانشگاه و طرف دیگر صنعت قرار دارد. بزرگ ترین دست آورد معاونت پژوهشی این خواهد بود که با مجاهدت همهٔ دست اندرکاران ناحیه نواوری،اضلاع این اکوسیستم را به هم ربط بدهد. این مجاهدت ها شروع شده و با توفیق الهی اثربخش خواهد بود.

 
 

دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دراین مراسم برنقش و اهمیت علوم انسانی در حکمرانی کشورتأکید و تصریح کرد: راه حل مسائل جامعه را باید در حوزه علوم انسانی پیدا کنیم

وی افزود: نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی در حکمرانی، همواره در حوزه علوم انسانی شکل گرفته است و امروز حکمرانی علمی یک پدیده است.

دکتر طغیانی خواستار کاهش فاصله دانشگاه با مدیریت اقتصادی در کشور شد و بر این مهم تأکید و اظهار کرد: را حل هایی که رشته های علوم انسانی در حل مسائل کشور دارند بسیار حائز اهمیت است.

 

شایان ذکر است، دکتر احمدیان مدیر واحد نوآوری گروه صنعتی رجال نیز نحوهٔ حمایت شرکت پنتا از پژوهش های علوم انسانی را تشریح و تصریح کرد: نوآوری به معنای فداکاری است زیرا خلق چیزی است که وجود ندارد.

 
پژوهشگران برترکه مورد تقدیر قرار گرفتند
 

دکتر اعظم نقوی عضو هیات علمی گروه مشاوره

دکتر مهری شهمس قهفرخی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی 

دکتر فرامرز آهنگرانی عضو هیأت علمی گروه مشاوره

دکتر عباس حاتمی عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی

دکتر سید مسعود سید بنکدار عضو هیأت علمی گروه تاریخ 

دکتر جلیل رئیسی عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی ورزشی 

دکتر فاطمه شایان عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی 

دکتر حسن پوربافرانی عضو هیات علمی گروه‌ حقوق 

دکتر آرش شاهین عضو هیأت علمی گروه مدیریت 

دکتر مهدی کارگرفرد عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی ورزشی 

دکتر نادر رهنما عضو هیأت علمی گروه آسیب شناسی و حرکات اصلاحی

دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی 

دکتر عبدالحمید معرفی عضو هیأت  علمی گروه اقتصاد 

دکتر مرتضی محمدی استانی عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات 

دکتر سید محمدرضا موسوی دانش آموخته دکتری علوم ورزشی 

دکتر سارا نجاتی فر دانش آموخته دکتری روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه 

دکتر علی مستاجران دانش آموخته دکتری فلسفه و کلام اسلامی 

 

نشریات ارتقا یافته

نشریه های دانشکده علوم اداری و اقتصاد،  دانشکده ادبیات و علوم انسانی،  دانشکده الهیات و معارف اسلامی

 



 

 

 
 
 
 
 

 

 
تاریخ:
1402/09/23
تعداد بازدید:
1056
منبع:
Powered by DorsaPortal