۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
کنگره بین المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش
معرفی همایش

قدمت استفاده­ ی بشر از فرآورده های طبیعی به منظور پیشگیری و درمان به هزاران سال می رسد، زیرا عفونت­ و بیماری ها در طول تاریخ، زمینه ساز مشکلات فراوان برای انسان بوده و برخی از آن­ها باعث بحران­ های شدید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شدند، اگرچه مصرف این محصولات تنها جنبه ی بهداشتی و درمانی نداشته بلکه بسیاری از این فرآورده ها نقش تأمین غذا، حفاظت محصولات و کاربرد وسیعی در صنایع مختلف داشته است. فرآورده های طبیعی گستره ی وسیعی از محصولات را شامل می شوند و بسیاری از پتانسیل های کاربردی آنها مجهول و بسیاری مغفول مانده است. با نگاهی اجمالی به کتب پزشکی و دیگر موارد علمی می­توان به میزان اهمیت مصرف این محصولات برای صاحبان حرف پزشکی و داروسازی در دو قرن اخیر و حکما و اطبای گذشته و حتی عوام مردم پی برد.
علی­رغم تلاش­ های گسترده به منظور دستیابی به درمان ها و پیشگیری موثر برای مقابله با عفونت­ ها و بیماری های مختلف، دنیای امروز همچنان درگیر این بیماری ها و عوارض ناشی از مصرف فرآورده های مصنوعی است و علاوه بر تلاش­های ارزنده طب نوین در زمینه تولید و به کارگیری داروهای موثر علیه بیماری های مختلف، با توجه به گستره­ ی وسیع تاریخی و جغرافیایی مصرف فرآورده های طبیعی، می­توان از گنجینه طب سنتی و مکاتب دیگر سلامت محور نیز بهره برد.
امروزه با بهره گیری از فرآورده های طبیعی و گسترش علوم مرتبط با تولید آنها، می توان خدمات پیشگیری، دارویی و درمانی به نحو مناسب تری به جوامع بشری ارایه داشت.
به همین منظور در این کنگره تلاش داریم متخصصان مختلف، نظرات علمی و تجربی خود را در خصوص مسائل مرتبط با این صنایع و در جهت بهبود تولید و مصرف این محصولات ارائه نمایند و در این راستا، نگاه همه جانبه و برنامه ریزی برای بهره وری محققانه از دستاورد های علوم بشری و در نظر داشتن ساحت­ های وجودی انسان و حقایق والای جهان هستی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
با توجه به اهمیت موضوع، دانشگاه اصفهان در نظر دارد که در تاریخ 20 و 21 اردیبهشت ماه 1402 کنگره بین المللی فرآورده های طبیعی شفابخش را برگزار نماید. از عموم اندیشمندان، پژوهشگران، استادان دانشگاه ­ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و صاحبان دانش، تجربه و حرف مرتبط با محورهای همایش دعوت می­شود از سراسر جهان در این کنگره شرکت نموده و به ارتقای دانش، پژوهش، اشتغال و بهره­ وری این عرصه استراتژیک کمک نمایند.
روزهای 20 و 21 اردیبهشت 1402
وب سایت همایش: https://remedcong.ui.ac.ir/fa/
 
 
تعداد بازدید:
2901
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal