۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه اصفهان درباره خبر اصفهان پرس

روابط عمومی دانشگاه در پی انتشار خبر اصفهان پرس اقدام به صدور اطلاعیه نمود.

متن اطلاعیه:

"در نظام اسلامی ادعای انقلابی بودن با عمل قانون گریزانه همساز نیست!"

یکی از وظایف مهم هیأت اجرایی جذب در هر دانشگاه پاسداشت حرمت جایگاه هیأت علمی است و احترام هر عضو هیأت علمی نیز تابعی از رعایت حرمت این جایگاه توسط آن عضو است.

به دیگر سخن این عضو هیأت علمی است که باید برای حفظ جایگاه هیأت علمی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نه این که شأن و جایگاه هیأت علمی برای دفاع از هرگونه رفتار یک عضو هزینه شود.

این تفاوت تا آن حد مهم است که برای بررسی و تشخیص این نکته که آیا در عضو هیأت علمی جدیدالاستخدام این شایستگی‌ها استمرار دارد یا نه، قانونگذار طی یک پایش چندین ساله موسوم به دورۀ پیمانی، ضمن تبیین انتظارات خود برای عضو هیات علمی جدیدالاستخدام، توان آموزشی و اخلاق و  بروندادهای پژوهشی وی را به صورت مستمر و سالیانه رصد و ارزیابی می‌کند.

در این مسیر هیچ چیز پنهانی وجود ندارد ولی گاه افرادی که از این پایش سرافراز بیرون نمی‌آیند به جای این‌که نقص را در خود بیابند و در صدد رفع آن برآیند، می‌کوشند از راههای نامرسوم، غیرحرفه‌ای و معمولا غیراخلاقی، شأن و حرمت جایگاه هیأت علمی را برای پنهان کردن کاستیهای تخصصی خود مخدوش کنند. 

این فرار رو به جلو هنگامی اسف‌بارتر می‌شود که فضای رسانه‌ای هم بدون اشراف به منطق جذب و استمرار خدمات عضو هیأت علمی و صرفاً با سوءاستفاده از واژگان برخوردار از مقبولیت عمومی به ذهن مخاطبان خود اطلاعات غلط تزریق می‌کند.

اخیراً رسانه‌‌ای موسوم به "اصفهان پرس" خواسته یا ناخواسته در بازتاب یکی از فرایندهای طبیعی و منطبق با ضوابط در دانشگاه اصفهان در این مسیر نامطلوب گام نهاده است و با استفاده ناصحیح از واژۀ پربار و پر مفهوم "انقلابی" به دفاع ضمنی از یک عضو هیأت علمی برآمده است که پایش چند سالۀ اخیر از رفتارها و منش او نشان می‌دهد از برخی جنبه‌ها فاقد صلاحیت قرار گرفتن در جایگاه هیأت علمی است.

روابط عمومی دانشگاه اصفهان در این مرحله، مسئولان این رسانه را دعوت می‌کند تا با مراجعه به مسئولان مربوط در دفتر جذب هیأت علمی دانشگاه از کم و کیف نحوۀ تعامل این عضو هیأت علمی در دوران همکاری‌اش با دانشگاه واقف شوند و پس‌آنگاه به اطلاع رسانی جامع و همه‌جانبه در این زمینه به مخاطبان خود اقدام کنند. اولین ویژگی یک رسانۀ خواستار کسب اعتبار این است که از جنجالآفرینی ناصواب و ناهنجار اجتناب کند و به شعور مخاطبان خود احترام بگذارد.

چنانچه این رسانه بدون اعتنا به این دعوت دوستانه همچنان به انتشار اخبار غلط دربارۀ دانشگاه اصفهان اقدام کند، دانشگاه اصفهان حق خود را برای طرح موضوع از طریق مجاری قانونی محفوظ می‌داند

تاریخ:
1402/06/10
تعداد بازدید:
1496
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal